Vi värnar om dig som kund
och vi värnar om din integritet
Ditt förtroende är viktigt för oss på Feelsecure. Det är därför viktigt att du som kund känner dig trygg med hur vi hanterar de uppgifter vi har om dig och det företag du arbetar för.
Vi vill därför försäkra dig om att vi behandlar dessa uppgifter på korrekt sätt – både juridiskt och etiskt.
Hur samlar vi in uppgifter?
Vi samlar information om dig på olika sätt, exempelvis när:
- Du önskar svar på frågor från oss
- Ber om en offert
- Lägger en order
- Registrerar dig som kund eller kontaktperson hos oss
- Visitkort på mässor, seminarier
Vi samlar också information om dig när du frivilligt fyller i något av de formulär vi använder oss av (kontaktformulär och orderformulär).
För att värna om din integritet så försöker vi hela tiden minimera mängden information som vi samlar in till det som är nödvändigt för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund.
Beroende på vilket åtagande det handlar om så kan det t ex vara följande information som rör ditt arbete:
- För och efternamn
- Titel
- Telefonnummer till din arbetsplats och din mobiltelefon (arbetet)
- E-postadress (arbetet)
- Besöksadress till din arbetsplats
- Företagsnamn
- Organisationsnummer
Vi vill dock understryka att vi alltid försöker begränsa oss till uppgifter som rör din yrkesroll och det företag du arbetar för.
Hur använder vi dina uppgifter?
De uppgifter vi sparar om dig använder vi för att t ex kunna:
- Effektuera beställningar
- Skicka dig offerter
- Ingå avtal
- Hålla dig informerade om dina serviceärenden och eventuellt underhåll av levererat material
- Hålla dig informerade om förändrade eller nya villkor och lagar
- Informera dig om uppdateringar som rör de tjänster och/eller produkter som du och din verksamhet köpt av Feelsecure.
- Bjuda in dig till olika event som utbildning, seminarier m.m.
Hur lagrar vi uppgifterna och hur länge?
All den data som vi lagrar elektroniskt skyddas dels av vårt företagsnätverk, dels hos någon av våra beprövade leverantörer av molntjänster. Lagringen följer alltid våra säkerhetsrutiner för hantering av information - oavsett vart lagringen sker.
De uppgifter vi samlat in om dig och ditt företag sparas under den tid är kund hos oss och för den tid därefter som är nödvändig för att uppfylla lagar och krav – t ex bokföringslagen.
Få ett utdrag av-, rätta- eller radera uppgifter
Du kan när som helst be om ett utdrag av de uppgifter som vi har om dig. Om du inte vill förekomma i Feelsecures register så kan du be oss om att radera all information om dig som är juridiskt möjlig att radera. För att vi ska kunna radera dina uppgifter krävs det också att du ska kunna identifiera dig.
Om du anser att en uppgift är felaktig eller ofullständig kan du begära att vi ska rätta uppgiften snarast.
Om denna Policy
Vi på Feelsecure kommer kontinuerligt att uppdatera vår integritetspolicy så att den möter de lagar och regler som gäller. När vi gör ändringar i policyn kommer vi publicera ett meddelande på vår hemsida tillsammans med den uppdaterade integritetspolicyn.
Kontakta oss
Har du frågor om vårt arbete runt personlig integritet och GDPR är du välkommen att kontakta oss!
Telefon: 070-483 89 01
E-post: GDPR@feelsecure.se
Läs mer om GDPR på Datainspektionens hemsida